מי מפריע לכם לאכול?

מתכון לתבשיל דאל עדשים תמצאו באתר. צילום: גוטפריד מורן
איש חכם מאוד אמר פעם "אדם המוכן לסעודתו, יסיר דאגה מליבו וישמח בחלקו", הרמב"ם.
ולא, אני לא דתייה ולא מקורבת לדת.
אני פשוט מאוד אוהבת לדבר אתכם על דברים שלא קשורים רק למתכונים.
חשוב שנדבר גם על דברים שהם "מסביב" לאוכל עצמו כיוון שלא הרבה אנשים מודעים לזה שגם זה, הוא גורם להשמנה או מכיוון אחר – אי יכולת ירידה במשקל.
 
אז מי מפריע לכם לאכול?
התשובה היא – הכל.
 
תחשבו רגע על הפעם האחרונה שהתיישבתם לאכול וממש הנחתם את כל הדאגות שלכם בצד, רק כדי להתרכז בארוחה אותה אתם אוכלים?
טוב, זה בוודאות לא קורה לכולנו ובטח שלא כל הזמן.
 
הבעיה הכי גדולה היום היא הפרעות אכילה ואני לא מתכוונת להפרעות מסוג בולמיה ואנורקסיה.
אני מתכוונת להפרעות מסוג משבשי ריכוז במזון – טלפונים סלולריים, עיתון, טלוויזיה, שיח אקטואלי, מחשבות ועוד.
 
אחת הבעיות הכי גדולות שהן יוצרות – חוסר הבנה של נקודת השובע.
ויש עוד המון בעיות קטנות שנדבר עליהן בהמשך.
 
נקודת השובע שלנו נמצאת שם תמיד, מהיום שנולדנו.
תחשבו רגע על תינוקות, הם יודעים בדיוק מתי הם שבעים ואז הם מכריזים שהם סיימו לאכול (אם לא בדיבור אז במעשים). אבל הפואנטה היא, שהם יודעים בדיוק מהי נקודת השובע שלהם והם לא מוכנים להמשיך לאכול מעבר אליה.
 
גם לנו, כבוגרים, יש נקודות שובע, אנחנו פשוט לא שמים לב אליהם, או יותר נכון, לא מרוכזים בהם.
 
כשאנחנו מתיישבים לאכול (במקרה הטוב, במקרה גרוע אוכלים בעמידה), לרוב נהיה עסוקים בדבר מה כזה או אחר.
למשל, אתם יושבים במסעדה, עם המשפחה, כולם באמצע דיון סוער על הממשלה העומדת להיבחר.
מן הסתם, הנושא הזה בוער בנו מאוד עד לכדי כעס, הרבה פעמים.
 
חשבתם לרגע שהכעס הזה מרחיק אתכם מנקודת השובע?
חשבתם על זה שאתם מרוכזים בכעס (בדיון) ולכן אתם אוכלים יותר?
 
עוד דוגמא, אם אתם אוכלים מול הטלוויזיה.
הטלוויזיה היא מסיחת דעת מוכרת מאוד. כשאנחנו מתיישבים לאכול מול הטלוויזיה היא תופסת את כל תשומת הלב שלנו כך שאין סיכוי שנבין מתי אנחנו שבעים ובטח שנרצה לאכול עוד אם נגמר לנו משהו טעים בצלחת.
 
אם שרדתם את מה שכתבתי עד לכאן, אני שולחת לכם את הפוסט הזה עם משימה.
 
החלק הכי חשוב של היום הוא רגע לעצמכם.
תנו לעצמכם מתנה, תרשו לעצמכם להשתחרר מהדאגות, מהדיונים, מהעיתונים והפלאפון.
הרגע הכי חשוב ביום הוא הרגע שבו אתם מחליטים שאתם מתמקדים במה שחשוב לכם – הגוף שלכם.
 
ברגע שתשימו לב, מתי אתם שבעים מארוחה, תלעסו כמו שצריך, תהנו מכל ביס, תתרגשו מהאוכל שלכם, רק אז הגוף יגיד לכם תודה ואתם תהיו בדרך הנכונה.
 
 
 
 
 

שתף את הפוסט:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך:

בורגר שעועית שחורה

יום העצמאות מתקרב בצעדי ענק, יום המנגלים הבינלאומי, אם תרצו. ואין כמו מנגל ביום זה בלי המבורגר בלחמניה עם ממרח טוב, עגבניה, חסה, בצל וצ'יפס

קרא עוד »

עוגיות שוקולד צ'יפס

אוקיי אוקיי אז העוגיות האלה התחסלו אחרי 7 דק' מהרגע שהכנתי אותן! אני לא ממליצה להכין אותן בכלל, הן פשוט טעימות מידי. כמה תחליפים חיפשתי

קרא עוד »

קצת עלי

נעים מאוד, אני מורן גוטפריד-יעקובי ואני סטודנטית לנטורופתיה.
אני בת 30, נשואה לרותם, אמא של רום וחיה אורח חיים בריא כבר 10 שנים.

שמור על קשר

שיתוף ב whatsapp
שתף